932 477 634

que es el marketing industrial

Quan parlem de màrqueting, el nostre pensament sempre va dirigit als productes de consum massiu, a diferents tipus d’estratègies i diferents tipus de clients, és a dir, és el que anomenem màrqueting de consum. Però, també hi ha un altre tipus de màrqueting, que és igual d’important, i que de vegades es deixa de banda, és el màrqueting industrial. Aquest tipus de màrqueting està orientat cap a aquelles empreses el client de les quals és una altra empresa, que ven els seus productes i serveis a un públic objectiu, i no un client final. També és conegut com a B2B industrial màrqueting.

 

És realment eficient el que es coneix com a industrial màrqueting?

 

Són moltes les empreses, amb model de negoci B2B, que es plantegen fer accions i estratègies de màrqueting per millorar els seus resultats. Però no s’acaben de decidir a aplicar-ho perquè dubten de la seva efectivitat. Des d’Èxit TV podem afirmar amb rotunditat que si és igual d’efectiu que el màrqueting de consum. Perquè ho tinguis més clar, els béns i serveis que es comercialitzen al màrqueting industrial no es destinen al consumidor final, sinó a una altra empresa que necessita comprar-los per poder desenvolupar la seva activitat al mercat i vendre a un client particular.

Si la teva empresa es dedica a vendre a altres empreses, i estàs interessat a fer estratègies de màrqueting industrial efectives, pots contactar amb Èxit TV.

Tenim la clau del teu èxit. Som una Agència professional en Publicitat i Comunicació, ia més podem ser la Productora del teu contingut Audiovisual. Som el que necessites per a la teva marca i servei. Ens encarreguem de trobar les millors estratègies publicitàries i de comunicació per a la teva empresa, amb la finalitat que el teu producte arribi al teu públic objectiu.

Produïm els teus anuncis!

Què és el màrqueting industrial?

 

El màrqueting industrial és un canal que una empresa utilitza per vendre productes o serveis empresarials a una altra empresa, amb l’objectiu d’augmentar la visibilitat, potenciar la imatge de marca, augmentar clients potencials o obtenir més rendiment.

 

El màrqueting industrial es desenvolupa basant-se en fabricants, proveïdors i compradors industrials, i la seva canalització està associada a grans comandes i relacions a llarg termini. El procés de venda a lanomenat B2B industrial màrqueting pot durar mesos o fins i tot anys.

El màrqueting industrial i de serveis és una branca de les comunicacions i les vendes que se centra a establir estratègies de màrqueting a empreses, i no a clients finals. El procés de venda sol ser més complex que el procés entre una empresa i un client particular.

 

Què és el Màrqueting Digital Industrial?

 

El màrqueting industrial es pot aplicar de diferents maneres, una és el màrqueting digital industrial. Aquest tipus de màrqueting s’enfoca a crear estratègies digitals per fer arribar una marca, producte o servei a una altra empresa.

 

D’una sèrie d’informes publicats recentment, es pot concloure que el 98% de les empreses B2B fan cerques en línia per decidir quin serà el seu proveïdor de productes o serveis, mentre que el 59% dels compradors B2B prefereix no tenir contacte amb un comercial. Per tant, el màrqueting digital industrial ha de ser valorat per les empreses amb un model de negoci B2B.

 

El màrqueting industrial digital fa referència al conjunt d’estratègies que utilitzen les empreses industrials per vendre o promocionar els seus productes i serveis utilitzant plataformes digitals:

 

● Les pàgines web
● Els blocs
● Les xarxes socials
● Els navegadors i les seves cerques
● Les revistes digitals
● La televisió Digital
● Els diaris digitals

 

Diferències entre el màrqueting industrial o B2B (Business to Business) i el màrqueting de consum o B2C

 

La diferència principal entre l’anomenat industrial B2B màrqueting i el màrqueting de consum B2C, rau en el fet que el producte té un objectiu purament industrial i que el client és una altra empresa, que adquireix aquest producte per utilitzar-lo a la seva cadena de producció o per revendre’l ( mercats majoristes o detallistes).

 

La principal característica del màrqueting industrial és que els principis bàsics del màrqueting s’apliquen al sector industrial. L’economia cada cop està més globalitzada i això fa que el màrqueting industrial cobri cada cop més importància.

 

La resta de diferències són:

 

● Respecte al procés de compra:

 

Al màrqueting digital de consum, el procés de compra és més senzill. Simplement, el client s’adona que té una necessitat per cobrir, i va al mercat per comprar el producte que necessita. Al màrqueting digital industrial aquest procés és més complex. Sorgeix un problema a l’empresa i després una necessitat, a continuació s’analitzen certs punts amb exhaustivitat i els recursos de què disposa l’empresa, i després s’arriba a una decisió.


● Centrant-se en el preu:

 

El preu de venda dels productes o serveis al B2C és fix, pot canviar només si hi ha ofertes i descomptes o si ha perdut valor. A l’anomenat industrial B2B màrqueting el preu pot ser fix o negociable. Es poden fer descomptes en funció del volum del producte que es compri o aplicar preus diferents basant-se en la durada del contracte de compravenda.

 

● Pel que fa als clients:

 

En el màrqueting industrial i de serveis, els clients són menys, però compren més quantitats que en el màrqueting de consum o B2C.

 

● Enfocant-se en les estratègies de publicitat:

 

Al màrqueting digital de consum es realitzen estratègies de publicitat massiva, ia l’anomenat industrial màrqueting es realitzen campanyes més directes i els processos de compra estan més personalitzats.

 

● Centrant-se en la investigació:

 

La investigació té més importància en el màrqueting industrial, ja que el venedor ha dassegurar-se de satisfer les necessitats específiques del comprador, i aquest també investiga molt.

agencia de marketing industrial

Per què una empresa industrial (B2B) ha d’apostar per aplicar una estratègia de màrqueting industrial?

 

De fet, la inversió de les empreses espanyoles del sector industrial en màrqueting digital industrial és molt petita, i en molts casos ni existeix. Hi pot haver diferents motius per això, com que la transformació digital va aixecar moltes expectatives amb pocs resultats a curt termini o que les empreses industrials no creuen en el màrqueting digital ni en els seus resultats.

 

Les empreses industrials han d’apostar per dur a terme una estratègia de màrqueting industrial i de serveis per:

 

1. La transformació digital: La digitalització ha arribat amb força a tothom. A B2C, els consumidors cada cop compren més per mitjans digitals. Per tant, les empreses industrials també s’hauran d’adaptar a la transformació digital si no volen disminuir-ne les vendes.


2. Els nombrosos avantatges que proporciona: Augment de les vendes, internacionalització, millor posició al mercat respecte a la competència, control de les despeses, i optimització dels recursos disponibles.

 

Necessites una agència de màrqueting industrial?

 

Necessites aplicar una estratègia de màrqueting industrial? A Èxit TV podem ajudar-te. Sabrem assessorar-te i gestionar les teves campanyes perquè la teva empresa s’enlairi amb el màrqueting digital. Ens diferenciem d’altres agències de mitjans perquè:

 

● Som experts en màrqueting, disseny publicitari i comunicació: Sabem que avui dia hi ha molta competència i que cal destacar entre ella. A Èxit TV ens encarregarem de produir l’anunci ideal per a la teva empresa i imatge de marca. Som una Agència de Publicitat a Barcelona, especialista a planificar el teu màrqueting i disseny publicitari, i portar-lo als mitjans de comunicació que estiguin al teu abast. Trobarem les millors estratègies publicitàries i de comunicació per a la teva empresa i perquè el teu producte arribi a la teva audiència. Us assegurem que el vostre anunci aconseguirà atraure l’atenció de tots els espectadors.

 

● Som també una productora d’anuncis i programes televisius: No som una agència de publicitat qualsevol, ja que podem encarregar-nos de llançar i promocionar els teus espots a les cadenes de televisió més reconegudes. Planificarem la millor estratègia de màrqueting publicitari per saber la teva audiència i llançar-ho a l’horari ideal.


● Som l’agència de mitjans que necessites: Som una Agència de Mitjans enfocada no només a la TV, sinó que també treballem a mitjans com ràdio, mitjans digitals, premsa… I no únicament ens limitem a indoor, sinó que també podem portar la teva campanya publicitària a outdoor. Amb la nostra ajuda, el teu negoci pot destacar per tot Barcelona i arreu d’Espanya.

 

● Som la millor agència de màrqueting industrial de Barcelona: Èxit TV ha aconseguit ser l’agència de mitjans i publicitat més versàtil i coneguda de Barcelona. Estem orgullosos del nostre esforç i treball, perquè hem ajudat moltes marques perquè es donessin a conèixer arreu del món, som l’empenta que el teu negoci necessita!

 

Conclusions sobre el màrqueting digital industrial

 

Quan pensem en màrqueting, sempre ens dirigim cap als productes de consum massiu, és a dir, al màrqueting de consum o B2C. Però, també hi ha un altre tipus de màrqueting, que és el màrqueting industrial o B2B. La principal diferència entre tots dos tipus rau en el fet que mentre que en el màrqueting de consum el client final és un client particular, en l’anomenat industrial màrqueting, el client és una altra empresa que adquireix el producte per revendre’l o transformar-lo en un altre producte final. Els processos de compra són més complexos i més llargs al màrqueting digital industrial.

 

Si necessites una agència de màrqueting industrial, Èxit TV pot ajudar-te. Sabrem assessorar-te i gestionar les teves campanyes perquè la teva empresa s’enlairi en el màrqueting digital.

 

Fes que la teva empresa es conegui al món!