932 477 634

Solideo demostra que la televisió i la ràdio donen marca i notorietat al 2023

ACCIONA ENERGIA compra la major part de SOLIDEO, que va apostar per la comunicació, la televisió i la ràdio.

Notícies sobre l’acord Acciona – Solideo

Hi ha empreses que neixen per a TRIOMFAR y aconseguir l’ÈXIT. No és que tinguin una vareta màgica realment. És que fan les coses ben fetes. La història de SOLIDEO va començar fa uns 3 anys aproximadament. A nivell intern segur que hi ha molt que no coneixem, però el que sí és clar i meridià és que varen apostar per fer COMUNICACIÓ a mitjans de comunicació massius.  

L’espot que vam veure a TELEVISIÓ a Catalunya fou protagonitzat per 2 actors, Joel Joan i Jordi Sánchez. Joel és un actor molt conegut a la zona catalana, una mica menys a la resta d’Espanya i Jordi Sánchez és conegut a Catalunya i també a la resta d’Espanya, sense dubte un binomi ben escollit i pensat. Van protagonitzar alguns moments en format humorístic i simpàtic, tant per a l’espot com per les falques de ràdio que varen inundar les emisores a totes hores. Era difícil que això no tingués èxit. A més, no van fer una campanya d’un mes i “a veure què passa”. Van insistir i van tornar a insistir fins al punt de que el subconscient de molts milers de persones va acabar associant el tema de la energia solar amb la marca, SOLIDEO. 

La marca, aquella paraula tan curta i tan important a tenir en compte. Si aconsegueixes fer MARCA i el teu producte és bo i dónes un bon servei, triomfaràs. Així, sense més història. No hi ha truc, no hi ha secrets, no hi ha grans gurús. És simplement fer les coses bé.  De vegades, a les agències, ens hem de reunir amb futurs clients que no entenen que invertir en campanyes de publicitat, comunicació i mitjans és vital per a que la seva marca sigui reconeixible i notòria. ¿Quants cops hem d’escoltar preguntes sobre quant retorn tindrà la campanya, quant temps trigarà aquell retorn en revertir econòmicament a la empresa i altres preguntes similars? El retorn vindrà i la notorietat també. Fer una campanya d’espots a la televisió dóna sempre retorn si l’espot té impacte i l’emetem el temps necessari mínim i a bons horaris. La Televisió en majúscules funciona. El mateix per a la ràdio. El mitjà digital també funciona, però també necessita temps, insistència, fer proves amb paraules clau determinades i seguir estratègies de SEO (Search Engine Optimization) i SEM (Search Engine Marketing), que no són gratis, s’hi ha d’invertir diners constantement. Si deixes de sortir al digital, el teu rastre desapareix i els diners invertits es perden. Així és la comunicació i la publicitat.

S’ha d’insistir, resistir y oferir novetats cada poc temps. Quan una marca vol guanyar en notorietat i retorn i es planteja una campanya amb frases com: “Bé, ho provem un mes i si funciona seguim”, els professionals del mitjà ja sabem que s’està equivocant i molt.

Tan valents van ser els de SOLIDEO que han arribat a patrocinar els partits del Barça, a través d’una coneguda emisora de la comunitat catalana, Catalunya Ràdio.

Actualment estan llançant una nova campanya amb el conegut actor DANI ROVIRA, renovant els altres actors anteriors y fent campanyes a televisions nacionals. Tot això juntament a un bon producte i una bona gestió és el que ha aconseguit que en tan sols 3 anys, SOLIDEO estigui col·locada a on està.

Els resultats són espectaculars: un 20% del mercat català respecte a la energia solar ja és seu. La última facturació anual ha estat de 20,5 millones de euros. Ara han estat adquirits pel gegant ACCIONA ENERGIA.

Molts pensaran: “Està bé, però nosaltres no tenim pressupost per comunicació”. Aquest és l’error. Quan es munta una empresa, a més de mil coses, és imprescindible destinar una part important a COMUNICAR el que fem, la nostra diferenciació respecte als nostres competidors i el que podem fer pel nostre client. Podem dedicar un pressupost més o menys important, però s’han de fer campanyes. Siempre hay fórmulas económicas para poder lanzar campañas.

L’ÈXIT està a l’abast de tots. No és un tema exclusiu d’aquesta marca. Tú també pots fer-ho.

Només és qüestió de que et deixis aconsellar i, això sí, sigues valent.

Les fórmules de como aconseguir-ho les sabem els professionals d’això.

¿T’atreveixes?