932 477 634

46 milions d'espectadors únics veuen la televisió

Informe de Barlovento cifrat amb dades de Kantar Media. 

D’un temps ençà, existeix una corrent d’informació que tendeix a dir que la TELEVISIÓ és un mitjà que va a la baixa. Tots sabem que la televisió la mirem de forma diferent a com ho feiem fa anys enrere. Això passa amb la televisió, el cinema, els vídeos que trobem a YouTube, TikTok, Instagram, plataformes…

Les agències de publicitat de Barcelona, la ciutat on ens trobem nosaltres, o les agències de publicitat a Espanya, sabem que les campanyes i el màrqueting publicitari en general s’han de realitzar amb agències de publicitat i agències de planificació de mitjans de Barcelona o d’Espanya, que coneixin molt bé el terreny. Respecte a un dels mitjans més importants, la televisió, acabem de rebre informació i com a agència de publicitat, ens complau fer-la conèixer.

S’acaba de fer públic l’informe anual de les dades i balanços d’audiències des de setembre de 2022 a juny de 2023 referent al mitjà televisió. Són dades de molts mesos, el que ens situa en la realitat del mitjà sense cap mena de dubte. Aquest informe ha estat publicat per Barlovento i està xifrat amb tota mena de dades de Kantar Media com a organisme oficial d’audiències d’Espanya.

Per als qui formem part d’ÉXITOTV, com una de les agències de publicitat a Espanya i al mateix temps com una de les agències de mitjans i agències de màrqueting d’Espanya, o si ho preferim, com una de les agències de publicitat de Barcelona més involucrades en les campanyes de publicitat en el mitjà TELEVISIÓ, no és cap sorpresa el que ens diu aquest informe anual.

El titular és ben clar:

46 milions d’espectadors únics (dades de l’audiència acumulada) han vist la televisió en algun moment en aquest període.

Això significa que mentre una persona veu la televisió moltes hores al dia, una altra persona no la veu mai. Entre aquests dos punts extrems, també hi ha aquells que la veuen una estona al dia, a la setmana, al mes i així successivament. Hi ha molts exemples que podríem posar en aquest sentit.

Si ho individualitzem per a cada un de nosaltres, aquell que no veu mai la televisió, potser fins i tot no en té ni aparell a casa, dirà que ja ningú veu la televisió. Aquell que té quatre aparells a casa i posa la televisió de manera habitual, pensarà que el normal és el que ell fa. Les dues opcions són normals, evidentment, però per a nosaltres, com a productora audiovisual, com a productora de televisió o com a agència de publicitat a Espanya, el que importa és que avui en dia el mitjà televisió té una salut i fortalesa de ferro i, per tant, planificar una bona campanya de publicitat a la televisió és molt adequat i rendible, si ho fem bé, perquè les dades així ho demostren i corroborin.

Sí, és cert que el 99,6% de la població espanyola veu la televisió, encara que sigui de manera esporàdica. Pel que fa a si existeix algun mitjà més majoritari al mateix temps, n’hi ha pocs que puguin competir en termes d’abast. Per exemple, quan es tracta d’un partit de futbol rellevant, les audiències poden arribar a milions de persones. De la mateixa manera, quan hi ha un programa que s’anuncia amb certa insistència i aborda continguts d’interès per a la gent, també s’obtenen resultats molt bons. Les audiències del programa “El Hormiguero” en les seves entrevistes a Pedro Sánchez o a Núñez Feijóo s’han xifrat en més de 3 milions d’espectadors, amb pics de més de 6 milions de persones.

És cert que hi ha programes que fracassen. És evident que n’hi ha, igual que hi ha llibres que no es venen, música que no atrau l’atenció de molta gent i espectacles que no aconsegueixen continuar per falta de públic. És evident que, amb les dades que s’acaben de fer públiques sobre el consum televisiu el 2022 i el 2023, aquest mitjà és fort, molt fort. També ho és la publicitat exterior, cosa que no sempre succeeix, però ara mateix és una aposta molt bona. Quan va aparèixer la televisió, es va dir que s’empassaria la ràdio, però és evident que això no va succeir.

Per tot això, les agències de publicitat a Barcelona, les agències de publicitat a Espanya, les agències de publicitat i màrqueting a Barcelona, les productores de publicitat a Barcelona i a tota Espanya, la publicitat a la televisió i les agències de planificació de mitjans a Barcelona i a tota Espanya, hem de donar a conèixer aquestes dades i ajudar a reforçar un mitjà amb el qual comptem des de fa molts anys i que, crec, seguirà vigent durant uns quants més.