932 477 634

Courage man jump through the gap between hill ,Business concept idea

Amb l’any nou tots, en major o menor mesura, ens marquem uns propòsits. De vegades ho aconseguim, d’altres no. Molts d’ells es poden aconseguir només amb el fet de proposar-nos fer-ho; alguns altres no estan a les nostres mans.

Si aquest 2023 començaràs un negoci propi, tens un projecte al cap, vols llançar una marca – és igual el sector o el tamany -, el primer que has de pensar és que ho aconseguiràs.

Una vegada plantejada la idea, amb el sentit del rigor i la realitat necessaris sempre damunt la taula, somia, fantasieja, planifica bé els passos a seguir, deixa’t portar per la il·lusió que et genera i ves-hi a per totes.

Per a contextualitzar amb un exemple pràctic, us explicaré el procés que vam seguir amb un despatx profesional – sense donar noms – que ens va contactar temps enrere.

Era un despatx petit, a una ciutat notable pero que no era una de les principals d’Espanya. La seva idea era oferir un servei que els DISTINGIA de la competència, però al marge de tenir la idea, havia de fer quelcom per a que la gent se n’adonés dels serveis que pensaven oferir. Nosaltres els hi vam proposar un pla anual, establint una serie d’accions que, poc a poc i de manera viva, s’anirien acoplant unes a les altres en base als resultats que anéssim obtenint. Al principi, les accions van ser adaptades al seu pressupost – no massa alt -. Vam preparar el material audiovisual necessari, el vam esquematitzar per a que fos molt directe, sense gaire preàmbuls, i el vam editar. Una vegada va ser acceptat per les dues parts, vam establir un pla de mitjans ja plantejat amb anterioritat i el vam emitir immediatament. Un pla de mitjans no sempre ha de ser especialment car. No vull donar cantitats per aquí perquè cada cas és diferent, pero us asseguro que hi ha planificacions que gairebé tothom es pot permetre.

La primera campaña de publicitat va ser establerta per a que durés dos mesos. Recordo que al mateix temps que estàvem planificant la campaña per aquest despatx, ens va venir a veure un altre de característiques similars, però amb molta pressa. Volien obtener ventes de seguida, des de la primera setmana. Els hi vam dir que som pràctics i ràpids, però qualsevol llançament necessita el seu temps i, sobre tot, que la campaña de publicitat i mitjans tingui les repeticions necessàries. El primer client va confiar en el nostre pla i ara mateix us garantitzo que és una marca reconeguda a tota Espanya. El segon va desaparèixer al poc temps. Massa pressa i exigències per a un pressupost petit.

Quan veus un spot per televisió (sempre cadenes notòries), a Youtube o a qualsevol plataforma digital, si el veus per primer cop, el que et crida l’atenció és el propi espot. Ha de ser distintiu de la resta per a que capti realment la teva atenció. Pot ser la música, les imatges, la originalitat del missatge publicitari, les frases que vegis escrites o sentis a través de la locució o el millor: la suma de tot plegat, però sempre ha de ser DISTINTIU en el possible. I quan això es compleix perquè totes les parts implicades creuen que l’espot és l’espot, aleshores hem d’aconseguir que les repeticions del visionat d’aquest spot en el mitjans adequats facin que el nostre client potencial es familiaritzi amb la marca, el servei, el producte. I això ho aconseguirem si li donem la notorietat i el temps necessari.

Hi havia molts paràmetres tècnics que podría explicar-vos, però això és millor que ens ho deixis a nosaltres, als professionals de la publicitat, de la producció, dels mitjans. La missió de l’empresari es preocupar-se del seu producte, del seu servei, que si és possible sigui el millor i que, especialment, es distingeixi de la resta, que marqui la diferència. Una paraula que, si ho penses bé, és la paraula que tenen adjunta totes les grans marques que tenim al cap al pensar en qualsevol d’elles.

Us garantitzo que, si teniu la idea, el projecte, el producte, la marca i quelcom de pressupost, només us fa falta la il·lusió i contactar amb nosaltres, ÉXITOTV.

El propòsit per a aquest 2023 ha de ser: HO ACONSEGUIRÀS.

Bon 2023!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *