Empresa amb futur? Fes Branding

Quan reps un client per primera vegada a l’agència o el veuràs al seu despatx, sempre hi ha un cert halo d’expectació per ambdues parts per veure si el que, de manera premeditada, tens al cap respecte a aquesta trobada, acaba complint amb les expectatives inicials.

Moltes vegades es produeix la màgia perquè el client et planteja els seus objectius i tu, com a expert, li transmets les accions que penses que poden ser prioritàries per aconseguir lèxit. Altres vegades, el client està molt convençut del seu propi criteri i dóna poc marge a acceptar consells que no vagin a la línia que ell ja té preconcebuda.

En tots els casos, i des de la meva tribuna d’aquesta pàgina web, vull transmetre un consell que val per a tothom:

Fes Branding i potencia la teva marca.

Imatge gràfica de les parts que comp0orta el Branding. 

És bàsic transmetre un estil, assenyalant les diferències entre la marca i la seva competència, també els valors que creus que podeu oferir i, per descomptat, tot fent una bona campanya de màrqueting i comunicació.

La rellevància d’una marca va més enllà del que ens pensem. Els consumidors actuals es fien molt més de comprar, per exemple, un telèfon mòbil recolzat amb una gran marca al darrere, que comprar un aparell que potser pugui oferir molts avantatges a nivell tècnic i de les seves prestacions en general, però amb una marca desconeguda o que hagi perdut el valor de marca amb els anys. L’exemple de NOKIA és ben clar. Fa molts anys, era el referent a nivell de cel·lulars, mentre que, actualment i després de moltes anades i vingudes, té un valor força residual dins aquest tipus de productes. El valor duna marca ho és tot. És totalment determinant per a lèxit de les empreses.

Per transmetre tots els valors i avantatges que volem transmetre de la nostra empresa és imprescindible fer servir totes les eines que la tecnologia actual ens proporciona: comunicar bé, la pròpia identitat dels nostres productes o serveis, la reputació, fins i tot la pròpia emotivitat que la marca ens suggereix . Tot això és practicable a través d´un bon espot, d´un bon disseny de campanya, d´un bon eslògan, d´una bona i impactant campanya a nivell digital… en definitiva, de tot un grup d´accions publicitàries.

Si oferim un bon servei al client, per exemple, és una cosa que cal comunicar perquè aquest valor tan preuat sigui conegut i doni notorietat a la nostra marca, el nostre producte, els nostres serveis… També és molt important la manera de presentar el nostre producte, les frases que escollim per comunicar els seus avantatges fins i tot a nivell aspiracional, com a concepte en si mateix.

Segons Kantar, les marques que han aconseguit engegar mecanismes d’alta sostenibilitat són ben rebudes pel comprador mitjà. I això és perquè aquesta marca representa una sèrie de valors que resulten importants per a moltes persones a l’hora de comprar un producte o un altre.

Un altre valor molt important és la part emocional. En un recent estudi de Nielsen anomenat «Emotional Branding 2024», ha quedat ben palès que quan una marca ofereix un binomi ben preparat tenint en compte els consumidors i les seves experiències, aconsegueix més vendes i lleialtat a llarg termini.

Tenir un iPhone gairebé és un estil de vida, sembla que fins i tot pot representar pertànyer a un nivell social determinat. No importa que moltes persones puguin fer un esforç i comprar-ne un: el que importa és que posseir-ho dóna un plus especial. De la mateixa manera passa amb Mercedes, BMW, Nike… Al voltant d’aquestes marques s’acaben construint comunitats de clients molt lleials i que se senten identificats amb la proposta de valor que ofereixen. No és fàcil aconseguir aquest objectiu, però un cop aconseguit, aquestes marques tenen la pràctica seguretat de tenir viabilitat comercial durant molt de temps.

Cal no caure en l’error de pensar que això és una cosa que queda reservada únicament a les grans marques. Totes elles han començat un dia, quan ningú no les coneixia. No cal perdre mai això de vista. Un bon exemple és el món influencers. La majoria no eren ningú fa un temps i ara tenen milions de seguidors. Encara que ho sembli, no ha estat una cosa que han fet de franc o d’un dia per a l’altre.

Una marca que ha aconseguit això en un temps relativament curt és TESLA. Aquesta marca s’associa a un vehicle elèctric, a innovació i sostenibilitat. També és veritat que se sap que aquests valors s’aconsegueixen pagant una alta factura per ells, però no oblidem que hi ha una part de la societat a qui li agrada que sigui així i que el producte sigui inabastable. Alhora, el valor de la marca també genera orgull de pertànyer a aquest selecte extracte de persones que posseeixen aquest producte i marca i, per tant, el seu preu està directament relacionat amb tot això. Sé que em costa més diners, però val la pena l’esforç perquè puc tenir un plus extra a la meva vida.

A ÈXITOTV sabem molt bé com tenir en compte tot a l’hora de crear una campanya de màrqueting i publicitat, que doni valor a un projecte creat amb tanta il·lusió i cura.

A tall de resum, tot el que s’ha exposat fins ara ve a dir que perquè una empresa funcioni i creixi, és bàsic saber i tenir en compte el que és imprescindible i determinant per aconseguir èxit.

Si ets empresa, una marca o penses a ser-ho, tingues clar que els beneficis futurs passaran per esforçar-se a fer un bon branding.