Al gener del 2023 i amb tot el fred a sobre, la zona de Callao (Madrid) ha estat revolucionada. Van muntar un escenari apocalíptic al mig del carrer per recrear l’univers de la sèrie “The Last of Us”. La gent mirava i es trobava cotxes destruïts, pols, restes de sang i tota mena d’elements decoratius que els arribaven a impactar, sorprendre i fer-los capgirar el cap i fins i tot aturar-se per veure què passava.
Aquest tipus d’accions i moltes altres són així de poderoses, perquè estan basades en la publicitat outdoor-exterior, la que et pots creuar en qualsevol moment, ja sigui en una parada de metro, de tren, amb cotxe, caminant o passejant.
Així és la publicitat exterior i, dins d’aquesta, hi ha un gran món de possibilitats i avantatges que hem de tenir en compte a l’hora de promocionar la nostra empresa. Les vols conèixer? Aleshores, queda’t amb nosaltres al llarg d’aquest article i et parlarem del veritable enganxament de la publicitat exterior i com fer-la servir, de manera correcta, per a la promoció i llançament del teu negoci.
Què és la publicitat exterior o publicitat outdoor?
Com diu el mateix terme, es tracta de portar un missatge al carrer, a la muntanya, a una platja, una carretera, un aeroport, una parada de metro… en definitiva, a qualsevol lloc extern o intern, perquè ens creuem amb aquest missatge en qualsevol moment.
Aquest tipus de campanyes de publicitat tenen molta força en si mateixes, perquè poden captar la nostra atenció i ajudar a conèixer un producte, un servei, un llançament innovador; o una marca ja coneguda per nosaltres, però en circumstàncies diferents de veure un espot de televisió o veure una campanya on line o en premsa escrita, per posar-ne uns exemples.
Perquè una publicitat enfocada a l’exterior sigui efectiva, ha de complir tres aspectes essencials perquè la seva fórmula funcioni del tot:
Que sigui impactant. Ha de cridar l’atenció de l’usuari, captar la seva mirada i pensaments perduts en totes les seves tasques del dia a dia i posar-se durant un moment al nostre anunci outdoor.
Ha de ser senzill i fàcil de comprendre. Si aconseguim cridar l’atenció del públic objectiu, hem de transmetre un anunci que pugui ser captat i quedar-se al cap d’una sola ullada. Busquem interrompre durant el mínim temps possible les seves vides i que alhora, el nostre anunci s’hagi quedat gravat al cap.
El text ha de ser breu i directe, que transmeti un missatge potent en les menors paraules possibles.
Quins tipus de publicitat exterior hi ha i quin és més eficaç?
Entrem en matèria. Tenim una empresa, una idea de spot publicitari i volem que sigui en format de publicitat exterior. Quines són les nostres opcions? Quina té més possibilitats d’èxit? Veurem alguns aspectes a continuació.
Publicitat Estàtica
La publicitat exterior estàtica és aquella que, com el seu nom indica, es troba en un emplaçament fix. Dins tota aquesta categoria podem trobar tanques publicitàries, monopostos publicitaris, pantalles digitals, mupis, mobiliari urbà, lones, panells lluminosos i moltes altres formes.
Aquesta publicitat estàtica exterior es pot instal·lar a diversos llocs, depenent dels clients que vulguem captar i la nostra imatge d’empresa.
També podem optar per monopostos publicitaris o mupis a zones concorregudes i cèntriques on la gent passeja, compra, en definitiva va d’un lloc a l’altre.
Una altra opció és la publicitat exterior amb lones de gran format. Aquesta se sol instal·lar a les façanes de les grans ciutats i a llocs reconeguts. Les grans marques ho solen fer, però també es poden fer servir com a reclam immediat per llançar un nou producte o llançar un missatge.
No queda gaire lluny el missatge llançat al costat del Santiago Bernabéu (camp de futbol del Reial Madrid) pel llavors candidat a president del FC Barcelona, Joan Laporta, amb la frase “Ganes de tornar a veure-us…” Va tenir un enorme impacte publicitari, fins i tot va aconseguir que la majoria de mitjans se’n fessin ressò, generant un impacte “publicity”, que significa fer publicitat sense pagar. La lona va causar tal impacte, que se’n va parlar als mitjans i també la gent que la comentava, per exalçar-la o per criticar-la, però en parlaven. Els 70.000€ invertits van valer el pes en or.
Publicitat Mòbil
La publicitat outdoor mòbil, també com diu el seu propi nom i en contraposició a l’anterior que hem explicat, és aquella que s’instal·la als mateixos mitjans de transport i per tant, està en constant moviment per les ciutats on volem donar a conèixer el nostre missatge publicitari.
Quin tipus de publicitat exterior hem de triar pel nostre posicionament de marca?
Ara que hem vist quins tipus de publicitat exterior tenim per triar, com sabem quina és la millor per a la nostra empresa?
Primer de tot, haurem d’analitzar les nostres possibilitats de pressupost i el tipus de promoció que volem utilitzar. Depenent de la zona, el format de publicitat i la seva durada, el preu serà un o altre. També és important tenir en compte quin tipus de promoció volem fer, ja que, depenent del temps i lloc d’instal·lació, ens portarà més o menys temps i un pressupost més gran o més petit.
ÉxitoTV és l’agència de publicitat exterior-outdoor ideal
ÉxitoTV fa molts anys que inunda carrers i exteriors de campanyes dels seus clients, amb formats de tota mena. Sens dubte, és l’agència de publicitat d’Espanya ideal per dur a terme qualsevol campanya de publicitat exterior. Ells són els experts i ells faran la millor proposta a cada client, adaptant el pressupost a les seves possibilitats.
Tant se val la ciutat, poble o lloc on es necessiti donar el missatge, des d’ÉxitoTV ho faran ràpid, fàcil, directe i amb retorn.